Garantie op kwaliteit
Bij Monoz streven we naar hoogwaardige meubels die garant staan voor langdurig woonplezier. Om jou zorgeloos te laten genieten, bieden wij een royale garantieperiode van 5 jaar op al onze meubels. Daarnaast geldt voor alle aankopen ook de wettelijke garantie.
5 jaar garantie
Bij Monoz vervaardigen we al onze producten zelf, waarbij elk artikel zorgvuldig wordt geïnspecteerd voor verzending naar jou als klant. Mocht er onverhoopt iets misgaan met je meubel tijdens de garantieperiode, neem dan gerust contact met ons op.
Indien een meubel buiten jouw schuld om beschadigd raakt, heb je recht op kosteloos herstel. Wij voeren herstelwerkzaamheden uit in onze eigen werkplaats. Het meubel wordt teruggehaald naar de werkplaats, waarna we het probleem kosteloos verhelpen. Een kosteloos herstel is afhankelijk van de situatie. Een specifieke situatie kan ook een andere oplossing vragen, dit gaat altijd in goed overleg met jou.
Twijfel je of er iets mis is met jouw meubel en of dit onder de garantie valt? Neem dan altijd contact met ons op. Samen kijken we hoe we het probleem kunnen oplossen, zelfs als je denkt dat de garantieperiode is verstreken of het probleem niet onder de garantie valt. Ons team staat altijd voor je klaar.
Garantiebewijs
Alle producten vallen onder de garantie zolang je kunt aantonen dat het product binnen de gestelde garantieperiode is aangeschaft. Een garantiebewijs bij Monoz kan bestaan uit een opdrachtbevestiging, een factuur, of een andere vorm waarmee je kunt aantonen dat het product is gekocht bij Monoz. Hiermee waarborgen we een soepele afhandeling van eventuele garantieclaims.
Gebruik maken van garantie
Voor een vlotte afhandeling van garantie aangelegenheden, verzoeken wij je vriendelijk om het probleem per e-mail te melden naar info@monoz.nl. Gelieve hierbij je ordernummer, eventuele foto's en de opdrachtbevestiging mee te sturen. Geef kort weer wat het probleem is, en wij streven ernaar binnen één werkdag contact op te nemen om het probleem te verhelpen. Jouw tevredenheid is onze prioriteit.
Eenvoudig op te lossen
Sommige problemen zijn eenvoudig zelf op te lossen. Daar heb je niet altijd de garantie voor nodig. Zit bijvoorbeeld een klep niet meer helemaal recht of sluit een lade niet meer goed? Dan kan je dit eenvoudig zelf afstellen. Zo wordt het probleem vaak direct opgelost. Bekijk hier onze tips en instructies voor het afstellen van je meubel.
Bestelling annuleren en retourneren
Wil je jouw bestelling annuleren of retourneren? Dat vinden wij natuurlijk jammer om te horen. Het annuleren of retourneren van je meubel is slechts in enkele gevallen mogelijk, vanwege het feit dat wij meubels speciaal op maat maken. Bij de Style serie heb je de mogelijkheid om je meubel te retourneren, mits het gaat om een "standaardafmeting".
Als je hier gebruik van wilt maken van je retourrecht, meldt dit ons binnen 14 dagen nadat je het meubel hebt ontvangen. Vervolgens heb je nog 7 dagen de tijd om het product daadwerkelijk terug te sturen of te brengen. Neem zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer 038 773 0076 of info@monoz.nl.
Sommige meubels kunnen niet geretourneerd worden.
Uitgezonderd van het herroepingsrecht zijn alle meubels die niet onder de Style serie vallen en meubels die speciaal op maat naar wens zijn gemaakt. Hieronder vallen bijvoorbeeld afwijkende maatvoeringen of meubels die op verzoek gespoten zijn in een bepaalde kleur.
Hoe kan ik mijn meubel terugsturen?
Over het algemeen zijn onze meubels te groot om via pakketpost te versturen. Voor het terugsturen van je meubel is het handig om gebruik te maken van een speciale bezorgdienst.
Let bij het versturen erop dat je het meubel goed verpakt om beschadigingen te voorkomen. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Zelf terugbrengen kan natuurlijk ook, dit kan bij ons adres in Kampen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Het is ook mogelijk dat wij het retourneren regelen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Retouradres
Monoz
Werfweg 1
8263 BD Kampen
Voorwaarden en uitzonderingen retourneren
Als je een meubel retour stuurt, dien je alle geleverde toebehoren mee te sturen. Het meubel moet in originele staat en onbeschadigd zijn. Hierop zullen wij meubels controleren bij binnenkomst. Voor het retourneren ben je als klant verantwoordelijk voor het goed en veilig verpakken van het meubel. Indien er schade ontstaat tijdens het retourtransport, dan is dit de verantwoordelijkheid van jou als klant. Bij beschadigingen als gevolg van transport brengen wij kosten in rekening. Het is mogelijk dat deze kosten gelijk staan aan het aankoopbedrag.
Kan ik mijn meubel omruilen?
Indien je een gekocht meubel wilt retourneren en een ander meubel wilt bestellen, heb je de mogelijkheid om het te retourneren meubel aan te melden voor terugzending. Zodra het retour succesvol is verwerkt, ontvang je een terugbetaling voor je aankoop. Voor het retour sturen gelden dezelfde voorwaarden als bij een reguliere retour. Je hebt de keuze om je nieuwe bestelling vooraf te plaatsen of te wachten tot de terugbetaling voor het geretourneerde item is verwerkt. Het verrekenen van de bedragen is hierbij niet mogelijk.